Hur gör man en sport mobilapp?

sport och sociala medier

Att ha en app som handlar om eller är kopplad till sportsbetting idag, är något som hjälper många sportintresserade spelare. I den här artikeln tänkte vi lite lätt gå igenom vad en mobil sport app behöver och vad du bör tänka på om du vill skapa en sportapp till mobilen eller surfplattan.

Vad en mobil sport app behöver – huvudfunktioner

Det finns vissa huvudfunktioner i själva appen som bör finnas för bästa möjliga upplevelse. Eftersom det ska gynna spelare, bör t.ex. match nyheter finnas med i appen, tillsammans med en flik om uppdateringar inom de specifika matcherna som spelar just nu.

Att användaren kan streama matcher är också till en stor fördel, då spelaren kommer använda appen för att titta på uppkommande matcher, samtidigt som appen uppdaterar om nya odds, nya event inom sportsbetting, uppdatering om livematcher och uppkommande event och mycket mer. En giftshop från användarens favoritlag är också en smart idé. Tänk dig som sportälskare, vad hade du velat ha i en app? Allt det du hade kunnat använda själv kommer förmodligen andra spelare också gynnas av!

Live streaming

sport liveström

Live streaming är något som många användare absolut kommer uppskatta med appen. De flesta som spelar sportsbetting vill även ha möjlighet att se matchen, speciellt om det gäller live betting.

Nyheter

sportnyheter

Att läsa det som sker inom sportmarknaden är en viktig del för att ha koll på allt som sker. Genom att ha en flik i appen som tar upp de viktigaste nyheterna gällande en speciell sport eller lag som användaren är intresserad av, är något som bör finnas med i din app. Det bästa hade varit om användaren kan välja olika ämnen, sporter eller lag som nyheterna ska fokusera på.

Sportsbetting

Erbjud guider eller information om sportsbetting, var man kan spela och mycket mer. Genom att göra såhär kan du dessutom ta kontakt med online casinon eller sportsbetting hemsidor och arbeta som affiliate åt dem.

Giftshop från spelarens favoritlag

Att erbjuda en giftshop där användaren kan köpa eller byta ut t.ex. poäng mot saker eller upplevelser som är kopplad till spelarens favoritlag, är inte bara en smart funktion som lockar spelare – men dessutom något som kommer uppskattas av användarna.

Sociala medier

sport och sociala medier

Det spelar ingen roll vilken slags marknad det handlar om längre, att ha sociala medier kopplad till företaget kan ge en drös med fördelar. Det gäller att du har koll på sociala medier och dess marknadsföring. De olika medierna fungerar på olika sätt, men det finns oftast grundregler som varje marknad följer. Detta kan även hjälpa att få yngre publik att bli intresserad av appen eller en specifik sport.

Stanna kompetitiv – det finns massvis av konkurrens där ute. Hur är du unik?


Det finns många appar där ute som fokuserar på sportsbetting, vad är det som gör dig unik? Att ha en speciell nisch är viktigt när man skapar en app, oavsett vad för genre eller typ av app som det handlar om. Tänk utanför boxen, vad är det ingen app har, som din app har?

Det kan handla om designen, eller vissa funktioner som bara finns i din app. Eller så kanske du fokuserar på en speciell sport inom sportsbetting och inte generellt på marknaden. Det finns många sätt som gör din app speciell. Att brainstorma och komma på så många idéer som möjligt innan man börjar är alltid ett tips, även om idéerna inte är de bästa! Om det är så att endast 1 idé är bra, av 10 dåliga, är en idé fortfarande bra och den skulle inte dykt upp alls om inte de dåliga idéerna också fanns med på listan.